Ana içeriğe atla

DÜĞÜN GECESİ BİR BABADAN KIZINA MEKTUP Canım Babam

Uzun zaman oldu hikaye paylaşmayalı. “Tatlıya Bağlayalım” kitabından bir hikaye. Yaz üzeri düğünler arttı. Bir babanın kızına nasihatleri. Tüm evliler ve evlenecek olanlar için.

Canım Babam
Gelin arabasında âdeta cenaze havası vardı. Gelin ve damadın ikisi de bir karış suratla, hiç konuşmadan oturuyorlardı. Düğün az önce bitmiş, evlerine gidiyorlardı. Arabaya oturana kadar düğünde ikisi de zoraki gülümsemişlerdi. Artık bütün enerjileri bitmişti.
Oysa bu günü ne çok beklemişlerdi… İki yıl olmuştu tanışmalarına. Çok sevmişlerdi birbirlerini. Düğün günü ömrünün en mutlu günü olacak diye düşünmüştü Mehlika. Bu yüzden bugünü burnundan getiren kayınvalidesini bir kaşık suda boğmak istiyordu. Kayınvalidesi hiç kimseyi dinlememiş, ucuza gelsin diye kendi istediği düğün salonunu tutmuştu. Salon davetlilere küçük gelmiş, ayakta kalanlar olmuştu.
Mehlika ve annesi “Ele güne mahcup olduk!” diye çok fena sinirlenmişlerdi. Mehlika düğün boyunca söylenmese Abdullah için bir problem yoktu. Anne babası aksaklıkları gidermek için uğraşıyorlardı. Ayakta kalanlara sandalye ve masa ayarlamaya çalışıyorlardı.
Düğün bittiğinde Mehlika salonda anne babası ile vedalaştı. Annesinin yüzünden düşen bin parçaydı. “Seviyorum, âşığım demeseydin ben bu pintilere kız mı verirdim?” diye söylendi. Mehlika ne diyeceğini bilemedi. Babası kimseye göstermemeye çalışarak eline bir zarf tutuşturdu. “Bunu eve gidince mutlaka oku.” diye eğilip kulağına fısıldadı. Mehlika zarfı çantasının içine koydu.
Eve varana kadar hiç konuşmadılar. Kapıya geldiklerinde Abdullah anahtarı çıkardı, kilidin üzerine taktı fakat kapıyı açmadı. Döndü, Melika’ya baktı:
“Karıcığım gel şu an itibariyle bütün tatsızlıkları dışarıda bırakalım ve evimize iki sevgili olarak girelim. Yaşadığımız hiçbir şey bizden daha mühim değil.” dedi.
Mehlika “Tamam…” diyemedi. Düğün boyunca içinde biriktirip söyleyemediği şeyler vardı. Onları Abdullah’a söylemeden rahat edemezdi.
“Senin için söylemek kolay…” dedi. “Düğünüm burnumdan geldi. Tabii annenin yaptıklarını duymak istemiyorsun. Bundan sonra anneni asla görmek istemiyorum.”
“O düğün aynı zamanda benim de düğünümdü, sen üzüldüğün için benim de burnumdan geldi… Ne yapalım, olan oldu. Bunların hepsini dışarıda bırakalım diye sana gül uzatıyorum.”
“Kapıyı aç, ben çok yorgunum, ayakta durur halim yok.” dedi Mehlika.
“İyi o zaman, ben de yorgunum, bu akşam düğüne ait hiçbir şey duymak istemiyorum, yarın konuşuruz.” dedi ona karşılık Abdullah.
Evlerine girdiler ve hiç konuşmadan sessizce yattılar. Birbirlerine dokunmak bile istemiyorlardı. Mehlika düğün gecesi giymek için hazırladığı seksi ipek gecelik yerine ayıcıklı pjama takımlarını giyip yatağın bir ucuna kıvrıldı. Abdullah da diğer ucuna yattı. Çok yorgun olmalarına rağmen ikisini de uyku tutmuyordu, yatakta dönüp durdular.
Mehlika’nın aklına babasının verdiği zarf geldi. Yataktan usulca kalkarak çantasını alıp salona geçti. Zarfı açtığında içinden bir mektup çıktı. Babası ona mektup yazmıştı. Merak içinde hemen okumaya başladı.
Sevgili kızım, Mehlikam!
Bugün yuvadan uçtun. Artık kendi yuvanı kurma zamanı. İnşallah çok mutlu olursun. Mutluluğuna katkısı olsun diye bir baba olarak sana nasihatlerim var. Bunları sana söylemeyi düşündüm fakat “Söz uçar, yazı kalır…” derler. Kalıcı olsun diye yazmaya karar verdim.
Belki diyeceksin ki “Baba senin çok mutlu bir evliliğin mi vardı ki bana nasihat ediyorsun?” Biliyorum kızım, mutlu bir evliliğimiz yok, zaten bunun için yazıyorum sana.
Biz annenle birbirimize âşık olarak evlenmiştik; fakat aşkımız pek uzun ömürlü olmadı. Ben de annen de hata yaptık. Bu aşkın neden bittiğini, neden sevgisiz bir evliliğe kendimizi mahkûm ettiğimizi ben ayrı izah ediyorum, annen de kendine göre açıklıyor. “Kızlar annelerini model alır.” derler. Beni annenden soğutan hataları bu yüzden yazıyorum ki sen de aynısını yapma. Çünkü sen bir kadın olarak erkeklerin nelerden çok incindiğini bilemezsin. Bu sözlerim kulağına küpe olsun.
Yavrucuğum, erkeği üç şey çok incitir:
Birincisi: Karısı tarafından saygı görmemek, adam yerine konmamak erkeği çok incitir ve karısına olan sevgisini bitirir. Kadın kocasını evin reisi olarak değil de terbiye edilmesi gereken bir çocuk olarak görür, tenkit eder, azarlarsa yani erkeğin erkek olmasına izin vermezse karı-koca arasında muhabbet olması mümkün değildir. Aman kızım, kocana saygılı ol ki o da sana sevgisini göstersin.
İkincisi: Bir kadın kocasının ailesini sevmiyorsa, saygı duymuyorsa erkek karısına çok kırılır.
Canım kızım, eşinin ailesine saygılı ol ve onları sevmeye gayret et. Arkalarından konuşma. Hataları elbette olacaktır, hepimizin olduğu gibi. Hatalarına takılma, gözünde büyütme. 
Hiçbir erkek “Seni çok seviyorum aşkım ama anneni sevmiyorum…” diyen bir kadının sevgisinin gerçek olduğuna inanmaz. Kadınların çoğu bu ifadeyle söylemese de eşlerine annesini sevmediğini her vesile ile anlatırlar. Bir erkeğe “Annen dedikoducu, annen cimri, annen arkamdan konuşuyor, annen temiz değil…” denmesi erkek için “Sen dedikoducu, kötü bir kadının kötü oğlusun…” demektir. Erkekler bunu “Sen kötü kadının iyi oğlusun…” diye anlamazlar.
Erkekler korumacıdır. Vatanı aileyi korumak bizim vazifemizdir. Sadece eşimizi ve çocuklarımızı değil; annemizi ve kız kardeşlerimizi de korumak isteriz.
Kocanın annesi hakkında söyleyeceğin her kötü söz; kocanın kalbine attığın kocaman bir ısırıktır. O ısırık yüreğini kanatır, içini sızlatır. Isırık izleri yan yana çoğaldıkça büyük bir yaraya dönüşür. O yaralı yürekle seni ne kadar sevmesini bekleyebilirsin?
Erkeğin kalbi kadınındır; kadının kalbi de erkeğindir. Eşin kalbinde senin sevgini taşıdığı için o kalp sana aittir. O kalbi kırma, yaralama, iyi bak ki sevginiz zarar görmesin.
Kocana annesinin hatalarını göstermek için boş yere uğraşıp onu kırma. Kadınlar zannederler ki biz erkekler annelerimizin hatalarını görmüyoruz. Oysa annelerimizin bütün hatalarını görürüz; fakat eşlerimize itiraf etmek zorumuza gider. Annemiz nasıl küçükken bizi koruyup kollamışsa biz de onu koruyup kollamak isteriz. İşte bu yüzden kadın kayınvalidesinin hatalarını söyleyince erkek hatasını gördüğü halde annesini savunur.
Kayınvaliden senin arkandan konuşsa bile sen onun için kötü bir şey söyleme kızım. Birbirini kötüleyen iki kadının ortasında kalan erkek daha çok annesinin tarafında olur, ona inanır. Onunla kan bağı ve uzun bir geçmişi vardır. Onu doğuran, büyüten, üzerinde o kadar emeği olan annesine sırtını dönüp karısının yanında yer almak istemez. Akıllı bir kadın hiçbir zaman kocasını annesi ile kendi arasında bırakmaz.
Kocana annesinin hatalarını göstermek istiyorsan ona annesini öv, annesi hakkında iyi şeyler söyle. Mesela annesi:”Karın kötü, dağınık…” diyor; sen “Annen çok iyi bir kadın, onu seviyorum” diyorsun. Ne düşünür erkek? “Karım ne kadar iyi bir kadın, demek ki annem onu kıskandığı için arkasından konuşuyor.” O zaman annesi senin için ne söylerse söylesin kocan ona inanmaz, tam aksi, güzel tutumundan dolayı seni takdir eder.
İşte böyle güzel kızım. Kocanın ailesi ile uğraşma. Sevginize kendi elinle zarar verme. Kayınvaliden ne yaparsa yapsın, sen doğru davranışı gösterirsen mutluluğunuza gölge bile düşüremez.Gelinler yardım etmezse kayınvalideler evliliklere zarar veremezler.Kocanla yapacağın hiçbir tartışmaya ailesini karıştırma. Ailelerimiz bizim zayıf yanlarımızdır. Onlara gücümüz yetmez, istesek de değiştiremeyiz onları. Bu yüzden kocanı hiçbir zaman zayıf noktasından vurma ki senden nefret etmesin.
Üçüncüsü: Bir babanın kızına söylemesi ne kadar uygun olur bilmiyorum ama erkeğin yatakta karısı tarafından reddedilmesidir. Bu da erkeği çok fazla yaralar, incitir, karısından soğutur.
Sevgili kızım Mehlika’m,
Benim söyleyeceklerim bu kadar. Sözlerimi okuyup geçme, bu sözlerde yılların tecrübesi var. Bunları annene anlatamadım, biz mutlu olamadık; ama sen anla ve mutlu ol kızım.
                        Seni çok seven baban.
Mehlika, elinde mektup, uzun uzun düşündü. Mektubu iki kez daha okudu. Sonra gitti, bu gece için önceden hazırladığı geceliğini giydi, saçlarını taradı ve yatağa girip sırtı dönük yatan kocasına sarıldı. Kulağına “Tatsızlıkları bir daha açmamak üzere geride bırakacağıma ve bundan sonra ‘sevdiğimi doğuran kadına’ iyi davranacağıma söz veriyorum.” dedi. Ona dönüp bakan kocasının gözlerinde gördüğü sevgiden dünyada daha değerli hiçbir şeyin olmadığını düşündü.
Sema Maraşlı “Tatlıya Bağlayalım” kitabından




yorumlar



1
okuyunca cok duygulandım bu aralar saygı noktasında eşime haksızlık ettigimide hatırlattı. Allah razı olsun sema hanım. Yazıyı eşimle de paylaşmak istedim ama”seksi ipek gecelik yerine ” cumlesini okuyunca illakı kafasında bişey canlanır diye okutmadım  abarttıgımı dusunenler olur belkı ama ben bu derece eşimi sakınıyorum

 2
Yazamıyorum….
Basmıyor parmaklarım tuşlara.
Gözümde ki yaşlar engel oluyor önümde ki ekranı görmeme.
Henüz söndürmüş olmama rağmen yeni bir sigarayı daha buluşturuyorum çakmağın ateşiyle.
Görünürde sigarayı, gerçekte ise yılların acılarının biriktiği kalbimi yakmak istiyorum.
Yazmam lazım, kusmak için yılların içimde biriktirdiği sıkıntıları…
Aslında farkındayım derdimin yazmak olmadığını, amacım gözümden akan yaşlar ile rahatlamak, huzur bulmak.
Ama…
Yapamıyorum…
Ve sadece kafamın içinde dönüp duran “BİZE NASIL KIYDINIZ EY KADIN GÖRÜNÜMLÜ ŞEYTANLAR” cümlesinin harflerinin ekranımda peşi sıra bir araya gelmesine engel olamıyorum.
Sahi, çok mu zordu sizin için biz erkeklerin bin bir emek ve umut ile kurduğu yuvaları cehennem çukuru yerine dünya cenneti yapmak?


Evet hikaye guzel ama Ben soyle dusunuyorum. Aslinda esler birbirlerinin ne istedigini cok iyi biliyor, fakat bilmek yeterli degil ki, hani hadis de buyurulur”..alimler helak oldu ihlasli olanlar mustesna”.
Yani bir insanin giybet aliskanligi varsa, evlendikten sonrada bu devam edecek, k.validesinin giybetini yapacak yada kinci bir insansa evlendikten sonra da esine kin tutacak, inat ve uzlasmaz tavirlar takinacak, insanlari kucuk gorme huyu varsa zaman gelicek esini de horlayacak kucuk gorecek. O yuzden evlenecek kimselere tavsiye edilir; karsindaki kisiyi tanimak icin sadece sana olan tavirlarini baz alma; cunku o senin ne istedigini biliyor; ona gore bir strateji izleyecek, yani karakter makyaji yapacak, o haz ve hevesle hep aradigin iyi insan olduguna seni inandiracak. Dolayisiyla sen onun ailesine arkadasina, lokantadaki garsona nasil davrandigina , haklarinda ne dusundugune bak. Insani yolculukta, alisveris ve yemekte tanirsin misali onu hayatin icinde tanimak lazim.
Babanin mektubu bu yuzden uzun omurlu olamaz, cunku kizin motivasyonu dis kaynakli, icten ic kaynakli degil, yani duygulandi gaza geldi 2 gun bu nasihatlari tutar fakat 3.gun ne ise o olur yine. Ayni sekilde evlilik krize girer danismana gidilir; liste ve odevler alinir, birseyler yoluna girecek gozukurken eskiye geri donulur. Cunku o motivasyon kayboldugu zaman sen kendin degismedigin icin yaptigin makyajdan bikarsin, kucuk bir krizde Kim oldugun yine ortaya cikar. Bu pedagojide de boyle, butun cocuk egitim kitaplarini bitirirsin, artik dikkatli sakin sevecen bir Anne olcam dersin, an olur sinirinle basa cikmayi ogrenmedigin icin okudugun kitaplarin hatrini unutur bagirirsin cocuguna, bile bile cignersin butun kurallari cunku onlar haz ve heves olarak kaldi, strateji ile buraya kadar. Bilgiyi icsellestirmek, hayat tarzi haline getirmek gerek. “..alimler helak oldu ihlaslilar mustesna”

 

Bu blogdaki popüler yayınlar

İSLAM MEDENİYETİNİN ÖZELLİKLERİ

İSLAM MEDENİYETLERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ NELERDİR? İslam medeniyetlerinin temel özellikleri kısaca şu şekilde özetlenebilir: 1 . İslam coğrafyasında farklı inançları benimseyen insanlara din konusunda baskı yapılmamıştır. 2.  İslam medeniyeti Araplar, Türkler ve İranlılar gibi farklı toplumların özelliklerini bir araya getirildiğinden, karma bir medeniyet yapısı ortaya çıkmıştır. 3 . Dört halife döneminde ülkeler illere ayrılırken, Emeviler ve Abbasiler döneminde sınırların çok genişlemesi sebebiyle eyaletler kurulmuştur. 4.  Halktan ekonomik durumuna ve dini yapısına göre vergiler toplanmıştır. Halktan alınan haraç, cizye ve öşür gibi vergileri askerlik, idare, bayındırlık gibi alanlarda toplumun yararına olacak şekilde kullanılarak sarf edilmiştir. 5.  İslam tarihinde egemen gücün değişimine paralel olarak başkentler Medine, Küfe, Şam ve Bağdat olmak üzere döneme göre değiştirilmiştir. 6 . Arapça İslamiyet'in yayılması ile uluslararası bir dil olarak dünya tarihindeki yerini almı

1 den 5 e kadar 5 dahil mi ? yoksa dahil değil mi ? e kadar dahil mi 1'den 10'a Kadar Diyince 10 Dahil Olur mu Aralık Belirtmek

  Aralık Belirtmek    26.07.2017 'e kadar harcama yapmanız gerekmektedir bu nedir 26 dahil mi değil mi değil mi    26. gün dahil oluyor arkadaşlar ÖDEVİNE ÜCRETSİZ YARDIM                                AL! Selam! Ödevlerinde herhangi bir problem var mı diye merak ediyorum. Burada size yardımcı olabilecek birçok kişi var :) Ayrıca benim son sorum 10 dakika içerisinde yanıtlandı :D Neyse, devam et ve kendin dene.  Ana Sayfa 09. Sınıf10. Sınıf11. Sınıf Matematik Kitapları Matematik Soruları Aralık    Aralık Belirtmek Aralık: iki sayı arasındaki tüm sayılar demektir. Örneğin: 1 ve 6 arasındaki tüm sayılar bir  aralık  belirtir Tüm Sayılar Mı? Evet. Bu iki değer arasında yer alan tüm gerçek sayılar bu aralığa girer. Örneğin: 2 ile 4 arasında şunlar vardır: 2.1 2.1111 2.5 2.75 2.80001 π 7 / 2 3.7937 Ve daha fazlası! Peki Aralıkta Belirtilen Sayılar Dahil Mi? Hmmm... Bazen dahildir, bazen de değildir. Bunu belirtmemiz gerekir. Örn

BiR HiKAYEM VAR OKURMUSUN

BiR HiKAYEM VAR OKURMUSUN Ramazan 1 Bu gün evde bir acaiplik var. Herkes sessizce işine okuluna gidiyor. Annem ‘Zeynep hadi sana kahvaltı hazırlayalım’ dedi. Kimse yemek yemiyor, su içmiyor. Ablam bile! Ramazan 5 Önce diyet yaptıklarını sanmıştım. İzledim hepsini. Akşama doğru hepsi sessizleşiyor. Sofrayı hazırlayıp ezanı bekliyorlar. Onları böyle seyretmek, öyle hoş ki. Başka zaman, susmak bilmeyen ablamın bu hali içten içe güldürüyor beni. Ama gülmeye cesaretim yok. Ramazan 9 ‘Niye böyle yapıyorlar?’ Ablama sordum, ‘Büyüyünce anlarsın...  

MKK işlem ücreti nedir? Neden hesabımdan tahsil edilir?

MKK işlem ücreti nedir? Neden hesabımdan tahsil edilir?by Finansçı/ 12 Haziran 2015/ Gündem/ 4 yorum Mkk işlem ücreti Banka hesabınızdan neden tahsil edilir? Hangi işlemler için Mkk ücreti ödersiniz? Banka hesabını sürekli takip edenlerin neredeyse her ay görebileceği bir masraf türüdür mkk işlemi. Fakat çoğu tüketici bu masrafın neden tahsil edildiğine dair fikir sahibi değil. MKK işlem ücreti nedir? Neden hesabımdan tahsil edilir? Bankadaki hesabınızdan aylık yada üç aylık yada yıllık periyotlar da kesilen fon alış satış işlemleri, devlet tahvili,hisse senedi yada repo gibi yatırım ürünleri kullanımına karşılık Mkk tarafından bankaya Banka tarafından da hesaplarınıza aktarılan bir masraf türüdür. MKK (Merkezi Kayıt Kuruluşu) Banka’ da yapmış olduğunuz yatırım işlemleri sonrası aldığınız payın saklamasının yapıldığı kurumdur. Bu saklama işleminin karşılığı belli periyotlar ile hesabınıza borç kaydı yaratılır. Mkk masrafı ödememek için ne yapmalısınız? Aslında bunun cevabı

Mülakatta "bize kendinden bahset" denildiğinde bu cevaplardan uzak durun

Mülakatta "bize kendinden bahset" denildiğinde bu cevaplardan uzak durun Mülakatta "bize kendinden bahset" denildiğinde bu cevaplardan uzak durun 12/10/2014 11:12 A+ A- Her iş görüşmesinde mutlaka sarf edilen "bize biraz kendinden bahseder misin?" sorusu, aslında görüşmenin en kritik sorusudur. Bu soruya verdiğiniz cevaplara çok dikkat etmelisiniz. Eğer bir iş görüşmesindeyseniz mutlaka karşı taraf size “Bize kendinden bahset” der ve siz de ter dökmeye başlarsınız. Gerçek şu ki bu soru görüşmelerin en kritik sorusudur ve konuşmanın gidişatını belirler. Verdiğiniz cevap işe alınıp alınmamanızda çok büyük rol oynar. The Undercover Recruiter adlı internet sitesi, bu soruyu yanıtlarken dikkat etmeniz gereken 2 kuralı derledi. 1. Hayat hikâyenizden bahsetmeyin İlk kurala uymak gayet basit. Aday kişi eğer mülakata hazırlıksız gelmişse “Bize kendinden bahset” denildiğinde bütün hayat hikâyesini anlatmaya başlar. Aslında karşı taraf evcil hayvanlarınızın ad

Bir Teselli Ver Orhan Gencebay

Bir Teselli Ver  Orhan Gencebay Bir teselli ver, Bir teselli ver, Yarattığın mecnuna, Bir teselli ver. Sevenin halinden, Sevenler anlar, Gel gör şu halimi, Bir teselli ver. Aramızda başka, Biri var ise, tertemiz aşkımı, Bana geri ver. Ben zaten her acının, Tiryakisi olmuşum, Ömür boyu bitmeyen, Dert ile yoğrulmuşum. Gülemem sevdiğim, Ben sensiz aah yaşayamam, yaşayamam. Bana ne gerek, Bana ne gerek, Senin aşkından başka, Bana ne gerek. Aşkın zehir olsa, Yine içerim, Yolun ecel olsa, Korkmam geçerim. Yeter ki sevdim de, Ben bu aşk ile, Dünyanın kahrına, Gülüp geçerim. Ben zaten her acının, Tiryakisi olmuşum, Ömür boyu bitmeyen, Dert ile yoğrulmuşum. Gülemem sevdiğim, Ben sensiz aah yaşayamam, yaşayamam. ben zaten her acının tiryakisi olmuşum  orhan gencebay ben zaten her acının tiryakisi olmuşum indir  sözleri

Hz Mevlana derki...........

Hz Mevlana derki. "Kaderimi ben secmedim,Rabbim ikram etti Elhamdulillah! "Iyiyim desem yalan olur, kötüyüm desem inancima dokunur. En iyisi şükre vurayim dilimi, belki o zaman kalbim kurtulur" Dua 'm belli, Duyan belli, Gerisi Takdiri Ilahi... Fedakarlık yaparsın, fazla değer verirsin.. Kendini de değerli sanırsın.. Vakit gelir hoş bir seda, beklersin, Güzel bir Hüsnü zanda bulunmak, hakkındır.. Hiç ummadığın, hesaba, katmadığın, bir anda, iyilik, umduğun kimseden, türlü, Nahoş, çirkin, bir muamele görürsün.. Kendi yaptıklarına Hayıflanırsın, üzülürsün.. Haketmediğin, bir muamele görürsün, şaşırırsın.. Gül beklerken diken geldi yüreğine.. Bal Beklerken zehir geldi ömrüne.. Üzülürsün.. Rabb'im iki cihanda da emeklerimizi, zai etmesin. Selam ve Dua ile.. Bir kız gördüm sokakta başı kapalı nargile içiyor.. Sigarası elinde kendinden geçiyor.. Bacak bacak üstüne atmış, arsızca gülüyor... İNANÇ HAZRETİ FATIMA OLMAKTI NE OLDU BİZE... Erkeği

Alper Kul - Seni Sana Sen (Audio) sözleri ıslık müziği

Bilmezdim başucudumda yamacımda durduğunu Gönül her zaman görmüyor kaderin gördüğünü Ben aşkı uzaklarda yükseklerde hep başka yerde aradım Oysa yanıbaşımda 15 yaşında yakın arkadaşımdaymış Seni sana sen, seni sana sen, sev sana ah seni seviyorum Seni sana sen, seni sana sen, sev sana ah seni seviyorum Seni sana sen, seni sana sen, sev sana ah seni seviyorum Seni sana sen, seni sana sen, sev sana ah seni seviyorum Ben küçüktüm, dağınıktım, adam oldum sevince Ben küçüktüm, aşık oldum, tamamlandım teninde Ben küçüktüm, dağınıktım, adam oldum sevince Ben küçüktüm, aşık oldum, tamamlandım teninde Seni bana kırk yıl sonra veren tanrıma, ah bin bir şükür olsun Bana kırk yıl seni aratan rabbime, kocaman minnetler sundum Seni bana kırk yıl sonra veren tanrıma, ah bin bir şükür olsun Bana kırk yıl seni aratan rabbime, kocaman minnetler sundum

Sürekli Hapşırma Ve Burun Akıntısı > Rinit (nezle) Nedir?

Sürekli Hapşırma Ve Burun Akıntısı > Rinit (nezle) Nedir? Burun estetik kaygılarımıza en fazla maruz kalan organımızdır. Çoğu insan güzel görünümlü bir buruna sahip olmak ister ve bunu gerçekleştirmeye çalışır. ANCAK, önemli fizyolojik fonksiyonları olan bu organ bazı insanlarda görüntüden daha ciddi bir soruna neden olur: Rinit Rinit burun iç kısmını döşeyen ve mukoza adı verilen dokunun inflamasyonudur (iltihabi reaksiyonu). Rinitlerin yaklaşık yarısı allerjiye bağlıdır. Rinit sık görülen bir hastalıktır. Toplumun ortalama %10 ‘unda allerjik rinit vardır. Bu oran diğer allerjik hastalıklarda olduğu gibi her geçen yıl artmaktadır. Allerjik ya da değil, rinitler her yönüyle önemli hastalıklardır. RİNİTLER ÖNEMLİ HASTALIKLARDIR 1. Rinit belirtileri (burun akıntısı, hapşırma, burun kaşıntısı, burun tıkanıklığı, koku almada azalma, konjunktivit…) günlük yaşamı olumsuz etkiler. 2. Yorgunluk, algılama güçlüğü, uyku bozukluğu gibi dolaylı rinit belirtileri de günlük yaşamı o

İp Kamera Sistemi Kurulumu Nasıl Yapılır

İp kamera sistemleri, ip kamera kurulumu, ip kamera sistemi  izleme ayarları, nvr kayıt cihazı, network kayıt cihazları, ip kamera fiyatları WGSW-24040HPx-7_L Elektronik güvenlik sistemlerinde son zamanlarda analog güvenlik kamerası yerine ip güvenlik kameraları tercih edilmeye başlanmıştır, bunda en büyük etken görüntü kalitesinin analog kameralara göre çok daha kaliteli olmasıdır. İp kamera sisteminde alt yapı oluşturulması Sistemler network alt yapısıyla çalışmaktadır, bu nedenle kameranın çalışabilmesi için  switch ile  kamera arasına network kablosu çekilmelidir. İp kamera sistemlerinde yüksek veri transferi için Gigabit switch kullanılmalı network kablosu CAT 6 olmalıdır. Cat 6 kablo ile 150 mt ye kadar ( kablo kalitesine göre değişir kesin değildir) ip kamera çalıştırılabilir. Mesafe daha fazla ise alt yapı fiber optik sistem olarak oluşturulmalıdır.Kamera ile  switch arasına fiber kablo çekilip ,fiber kablo network dönüştürücüler kullanılmalıdır.