Ana içeriğe atla

10 adımda aracın performansını arttırma

10 adımda aracın performansını arttırma.
#akış #otoseyir
Bu yazıyı nereden nasıl gördüm bilemiyorum. Aramızdan başka paylaşan var mı bilemiyorum.
Biraz kendi yorumumu katarak yazacağım. Zaten bir çok kişinin ingilizcesi benden iyidir.
Ben öncelikleri kendim için belirledim. Bir çok kişi için de böyle olabilir. hatta pistte yarışanlar için bile aynısı geçerli.


1 Performans lastikleri :
Lastikler klişe bir tabir ile aracınızın yere temas eden en önemli parçası. Bu yüzdendir ki en çok dikkat edilmesi gereken parçalardan birisi. İster güvenli sürüşe odaklanın ister performans tutkunu olun lastiklerin kaliteli olanlar ile değiştirilmesi otomobilin karakterini direk etkiler. Aynı şekilde kötü seçimler de ciddi tehlike yaratabilir. Aracın motoru vs güçlendirilmeden önce yola tutunması düzeltilmeli. Yüksek sürat lastikleri genellikle kış koşullarında verimsiz olur. ( nokian gibi istisnalar hariç) Aracın fren mesafesi , yüksek hızlarda stabilite , viraj kabiliyeti ve direksiyon tepkisi hemen gelişir. Bu yüzden benim ilk dikkat ettiğim lastikler olur.

Aracın lastikleri iyi tutuyorsa virajlarda gereğinden fazla hız kesmezsiniz. Dolayısı ile yeniden hızlanmak için zaman ve yakıt kaybı olmaz. Bu konu süspansiyon için de geçerli iyi bir süspansiyon ile aracınızı her virajda yavaşlatmanıza gerek kalmaz. Bu bağlamda ister şehirler arası yolculuk yapın isterseniz pistte time trial yapın önceliğiniz kontrol olmalıdır. Aracın kontrolü iyi ise sizden çok daha güçlü araçlardan iyi zamanlar çıkarırsınız.

İr diğer konu sürekli yavaşlamadığınız için frenleriniz çok aşınmaz.

2. coilover , yaylar , gazlı amortisörler.

Aracın süspansiyon sistemi lastiklerin yola basması için en gerekli parçalardır. Coilover gibi komple sistemler kullanılabildiği gibi sadede yayları değişerek ilerlemeler de yapılabilir. Her ne kadar detaya girmek istemesem de eçok geniş bir konu. Sert amortisörler sportif sürüşlerde çok avantaj sağlasa da komfordon çalacaktır. Ayrıca bozuk yollarda tutunmanın kaybı sekme gibi durumlar olabilir. Önceki aracımda Koni gazlı amortisör ve ayarlı yaylar ile ciddi tutunma sağlamıştım. ancak bozuk yollar tam bir işkenceydi.

3 . Önce güvenik. Frenler

Frenler yine araçta en önemli parçalardandır. Önümüze çıkan engellerden önce kaçmayı deneriz. Sonra durmak tercih olur. Bu durumda frenler çok önemli. Bu gün piyasada bulunan arabaların tamamında önde soğutmalı disk ) Hava soğutmalı diskler 2 parça diskin bir birine bağlı olduğu parçalardır. aradaki boşluk sayesinde soğur. böylece performansı stabil kalır. Bunları slotlu veya delikli olanlarla değişebilirsiniz. delinmiş diskler uzun vadede çatlama yapabilir. slotlu olanlar balata tozlarını sağlıklı şekilde tahliye eder.

Çeşitli malzemelerden üretilmiş balatalar vardır. Bunlar iyi durdurma gücü sağladığı gibi diskin çabuk aşınması fren anında hatta normal sürüşte bile sesli çalışır. Eski tip kömürlü denilen balatalar ( aslında karbon ve asbest ) çok yumuşak tutuş sağlar. komforu fazladır ancak çabuk biter. Ani frenlerde çabuk deforme olur. En sinir olduğum ise çok fazla toz atar jantları berbat eder.

Ek not : İyi lastikler , iyi amortisörler fren performansına katkı sağlar. Büyük boy jantlar yine frenleri olumlu etkiler.

Fren hortumlarının çelik modeller ile değiştirilmesi ve dot 5.1 fren hidroliği kullanımı da etkili yöntemlerdir.

4 : Hafif alaşım jantlar.

Bu gün araçlarda 2 çeşit jant modeli vardır.
a) çelik ( sac jantlar.
b) alaşım jantlar.

Piyasada çelik jant diye satılan jantlar aslında aluminyum alaşımlı jantlardır. Yani bir bilgi kirliliği mevcuttur. Kapaklı sac jantlar ise çelikten üretilir. Genel olarak alaşım jantlar döküm olur ve ağırdır. Sac jantlar daha hafiftir. Eğer aracınızda hali hazırda alaşım jant varsa bunların tartılıp daha hafif olanı ile değiştirilmesi çok ciddi avantaj sağlar. Hızlanmada genel bir avantajı olduğu gibi normal kullanımda tüketim düşer. Her 1 kg hafifleme %10 kadar avantaj sağlar. ( ortalama ) Forged ( dövme ) jantlar hatta magnezyum , titanyum gibi alaşımlar kullanıldığında 17 ” ebadda 6,5 kilo jant bulmak mümkün.
whell spacer ( flanş) denen yöntem ile çeşitli bijon aralıkları birbirine uydurulup tekerlek iz genişliği arttırılabilir. Ancak sağlıklı olup olmadıkları muamma.

5 Ağırlık azaltma ( weight reduction)
Bu uygulanabilirliği kısıtlı modifiye işlemi yine aracın motoruna dokunmadan verim arttırma yöntemlerinden birisi. Tutup arka koltukları iç panalleri sökmek gibi radikal kararları veremesek bile kullanılmayan eşyaların bagajdan atılması hatta ben gibi stepnesiz gezmek yapılabilecek kolay şeyler. Aracınızdan 50 kg atabilseniz farka inanamazsınız. Yine tüketimi azaltan bir yöntem olduğunu hatırlatırım.

6 : Emiş sistemi ( CAI , short ram vs vs )

Aracımız artık yola sağlam basıyor. güce de ihtiyaç duyuyoruz. O zaman en basit yöntem hava emiş sistemini iyleştirmek. Araç modifiyesinde her zaman kafaya takılan soru şu olur : Bunu fabrika neden yapmadı? Sen bmw mühendislerinden akıllı mısın?

Kesinlikle farklı şeyler bunlar. BMW mühendisi için ucuz üretim ve az yakıt birinci önceliktir. Ayrıca uzun ömür de istenir. Bu yüzden sinekten yağ çıkarmakla uğraşmazlar. Bu şekilde düşünürsek bizim ufak düzeltmelerle aracın verimini arttırmamız mümkün. Bunlar bilinçli yapılırsa aracı zararı olmaz. Veya göz ardı edilebilir seviyede bırakılabilir.

Peki emiş sistemleri ile ilgili neler yapabiliriz. Öncelikle otto çevrimli motorların çalışma prensibi üzerinden ilerleyelim. Ne kadar çok hava ( hatta oksijen) o kadar yakıt demek. Bunlar birbirine orantılı tabii. Bunun sonucunda fazla güç alınır. Bizim başlangıç noktamız motora temiz ve serin hava çektirebilmek. Atmosferik motorlarda CAi denen soğuk hava emiş sistemleri uygulanır. ( itb yi ayrı tutarım o çok daha profesyonel ve karmaşık bir sistem) Aracın standart emiş boruları ve filtre kutusu iptal edilip yerine büyükçe bir filtre ve ısı geçirmez kaplamalı borular takılır. Bu borular hava direnci oluşturmamalı. Mümkün olduğu kadar motorun sıcaklığından izole olmalıdır. Turbo araçlarda intercooler ile soğutma sağlanır. bu büyültülebilir.
ITB de ise her silindirin kendi gaz kelebeği olan direk emiş sistemi kullanılır. İnanılmaz yüksek güçler ve kesintisiz keyif.
Ek olarak eksantirik milleri değiştirilip subap kalkış zamanlaması ile oynamak da diğer bir seçenek.

7 Eksoz sistemleri , headers ,katalizör iptali.

Eksoz sistemleri her nekadar piyasada apaçilerin en çok kurcaladığı sistem olsa da , aslında çok detaylı bir konudur. Aracın gücünü belirli bir seviyeye kadar yükselttiyseniz artık eksoz size bir sınır koyar. özellikle üst devirlerde aracın performansı çok kısıtlanır. Bunun için öncelikle motordan çıkış yapan ilk kısma müdahale ederiz. Eksoz manifoltu veya headers.
Burada temel mantık her pistonun çıkışındaki akış aynı oranda olmalıdır. Boruların birleşim yerine kadar aynı uzunluk dikkate alınmalı. piyasada genelde 4 silindirli araçlar için 4-2-1 veya 4-1-1 denilen headers tipleri olur. 4 silindirden sonra önce 2 parça boruya dönüşür. Sonra tek boru halinde susturuculara gider. Bu tip manifoltlarda aracın üst devirleri çok güçlenir. Ancak Alt devirler biraz zayıf kalır. 4-1-1 denen sistemlerde alt devirler doygun olurken üst devirler zayıflar. Kişisel önceliğe göre seçim yapılmalı.
Kat iptali denilen işlemde aracın emisyon kontrol sistemleri bypass edilir. Sanılanın aksine aracın zararlı gaz çıkışı çok çok artmaz. Ancak aracın çekişine etkisi azımsanamayacak kadar çoktur.
spor eksoz sistemleri ile aracın gücü üzerinde ciddi etkiler yapılır. iyi planlanmış eksoz sistemleri ile her devirde istenilen güç ve ses elde edilebilir.

8 Chip tuning , Ecu , piggy back , Stand alone sistemler ve yakıt sistemleri

Aracın motorunu ve diğer sistemlerini yöneten bilgisayarlar da manüpüle edilip güç ile ilgili müdehaleler yapılabilir.
Bazı araçlarda motorun işletim sistemine ( ecu ) daha verimli yazılım yüklenip modifiye edilebilir. Yakıt enjeksiyon zamanları , ateşleme ve avans kontrol edilebilir. Bilinçli yapılan bir chip tuning ile motora zarar verilmez. Ve yakıt tasarrufu da yapılabilir.

Ancak her aracın ECU su müdehale kabul etmez. Özellikle Honda , Toyota gibi araçlar sorunsuzluğu garanti altına almak için programlamaya izin vermez. Bunlarda pigy back denen yardımcı modüllerle veya Bağımız ( stand Alone ) Ecu ile kontrol sağlanır.
Hatta aracın oksijen sensörlerine direnç ıvır zıvır bağlayıp ( bir nevi ecuyu manipule etme) performans aldığını söyleyen adamlar da var. ( bilinçli yapılabilirse etkili olur aslında)
Hondalarda Apexi vtec controller veya V-afc denen yakıt karışımı kontrol eden cihazlar eklenebilir. Veya Özellikle K serisi motorlarda Hondata K-pro denen cihazlar kullanılabilir.

Atmosferik araçlaçlarda %20 civarı güçler rahatlıkla alınır

9 Haram beygir : Turbo ve Şüper şarj

Eğer çok yüksek güçler hedefleniyorsa bunun kısa yolu aşırı beslemedir. Hem daha ucuza daha çok güç alınır hem de diğer modifiye işleri ile kombine edilebilir.

Turbo kısaca motora yüksek basınçlı havanın bir türbin vasıtası ile doldurulmasıdır. Bu türbin ise hareketini eksoz gazlarının çevirdiği başka bir tribüne bağlı mil ile alır. Dolayısı ile tepkisi eksoz gazına bağlıdır. küçük boy turbolar çabuk harekete geçer ancak yüksek devir çeviremez. büyük boylarda ise gaz tepkisi azalır. Ancak üst devirler çok güçlenir. Yine bir tercih söz konusu.

Süper charger ise hareketini eksoz çıkışından değil motor volanından alır. Daha çabuk tepki verir. Keyfi daha çoktur. ancak gücü turbo kadar çok değildir.

Nitroksit : NOs
bunlar filmlerde filan çokça gördüğümüz ancak çok da ekili olmayan sistemler. Standart bir araca nitro takmanın pek bir esprisi yok. Üstelik tüplerin yeniden doldurulması başlı başına eziyettir.
Temel mantığı azotun motora girn havayı soğutması ile yürür.
Soğuk hava çok güç unutmayın.

10 ) Hafif volan , bornz / seramik debriyaj sistemleri , hafif şaftlar

Aracın motorundaki ve dönen parçalardaki ataleti azaltmak etkili bir yöntem tıpkı jantlardaki gibi. Bir parçanın durur vaziyetten ivme kazanması ağırlığı ile direk bağlantılıdır. Dolayısı ile motorun üzerine hafiletilmiş volan takmak kolay devirlenme sağlar. Ancak devirlerin istikrarını da bozabilir.
Artan gücün yere düzgün iletilebilmesi için debriyaj sistemlerinin sağlamlaştırılması gerekir. Aracın artan gücünün kayıpsız yola iletilmesi önce debriyaj sonra lastik sayesinde olur.
Arkadan itişli araçlarda şaftın ataletini azaltmak için karbon veya dövme aluminyum ile değişebilir.

Not : Bu işlemlerin bir kısmı kullanıcı tarafından yapılabilde de çoğu profesyonel işlerdir. Dolayısı ile yapılan işin etkinliği ve güvenilirliği uygulamaya bağlı değişir. Bazı işlemler yakıtta düşüşe neden olur. Dikkatli kullanıldığında ciddi tasarruf sağlanır. Ancak aracın sesini duymak için biraz fazla basılan gaz pedalı cüzdanı da delebilir.

Diğer önemli konu. Her zaman sürüş güvenliğine önem verin. Yarışmak için caddeleri otobanları değil pistleri kullanın.

Düzeltme veya ekleme için önerilere açığım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

kaçak akım koruma rölesi evlerde kaç amperlik kullanılır Elektrik panolarına kaç amperlik kaçak akım rolesi takılmalıdır?

Kaçak Akım Rölesi Nedir? ve Nasıl Bağlanır? Elektrik panolarına kaç amperlik kaçak akım rolesi takılmalıdır? Kaçak akım rölesi  elektrik tesisatında hayati bir önem taşımaktadır. Buna rağmen pek çok elektrik tesisatçısı veya ev sahibi bu röleyi kullanmak istememektedir. Bunun sebebi tesisatçılar için bağlantıyı bilmemek veya kaçak akım rölesinin sürekli atması gösterilebilir. Ev sahipleri ise rölenin sürekli atmasından dolayı rahatsız olmakta ve sorun çözülemeyince  kaçak akım rölesi bağlantısı  sökülmektedir. Söküp atmak kolay olabilir. Fakat elektik tesisatında meydana gelen kaçak akımdan korunmanın tek yolu  kaçak akım koruma rölesi  dir. Bu yazım da  kaçak akım rölesi, bağlantısı ve yaşanan problemlerinden  bahsedeceğim. Kaçak akım rölesi ile direk bağlantısı olan bir kaç konuyu başlıklar halinde tanımlayarak konuyu anlatmaya başlayalım. Kaçak Akım Nedir? Elektrik enerjisi ile çalışan tüm aletlerin çalışma esnasında meydana geti...

Kısa sap bağlama (saz) nasıl akord edilir?

Kısa sap (çöğür düzen) bağlama akordunu yapabilmemiz için önce hangi burgunun, hangi tele bağlı olduğunu bilmemiz gerekir. Resmi inceleyiniz. Kısa sap burgu ayarları. Akord yapmaya alt tellerden başlanır. Alt teller bibrbirleri ile eşleştirilip, aynı sesi vermesi sağlanmalıdır. Kısa sap bağlamada alt teller RE olarak isimlendirilir ve portede 4. çizgide yer alır. Akordu bozulmuş bir kısa sap bağlamada, pes (kalın) ses, tiz (ince) sese yaklaştırılarak akord yapılır. Alt teller eşleştirildikten sonra; – 1. parmak alt teldeki sol notasına konulur. Bu perde ile ortadaki boş tel (kalın sol) eşleşmelidir sonra; – 1. parmak orta teldeki la notasına konulur. Bu perde ile en üstteki boş tel (la) eşleştirilmelidir. Kırmızı, tele basıldığını; Yeşil, ise telin boş tınlatıldığını ifade etmektedir. Resmi inceleyiniz Kısa sap alt ve orta teller. Kısa sap, orta ve üst teller. İpucu: Kısa sap bağlama akord cihazı ile akordlanırken; Alt teller : E veya F Orta...

Sürekli Hapşırma Ve Burun Akıntısı > Rinit (nezle) Nedir?

Sürekli Hapşırma Ve Burun Akıntısı > Rinit (nezle) Nedir? Burun estetik kaygılarımıza en fazla maruz kalan organımızdır. Çoğu insan güzel görünümlü bir buruna sahip olmak ister ve bunu gerçekleştirmeye çalışır. ANCAK, önemli fizyolojik fonksiyonları olan bu organ bazı insanlarda görüntüden daha ciddi bir soruna neden olur: Rinit Rinit burun iç kısmını döşeyen ve mukoza adı verilen dokunun inflamasyonudur (iltihabi reaksiyonu). Rinitlerin yaklaşık yarısı allerjiye bağlıdır. Rinit sık görülen bir hastalıktır. Toplumun ortalama %10 ‘unda allerjik rinit vardır. Bu oran diğer allerjik hastalıklarda olduğu gibi her geçen yıl artmaktadır. Allerjik ya da değil, rinitler her yönüyle önemli hastalıklardır. RİNİTLER ÖNEMLİ HASTALIKLARDIR 1. Rinit belirtileri (burun akıntısı, hapşırma, burun kaşıntısı, burun tıkanıklığı, koku almada azalma, konjunktivit…) günlük yaşamı olumsuz etkiler. 2. Yorgunluk, algılama güçlüğü, uyku bozukluğu gibi dolaylı rinit belirtileri de günlük yaşamı o...

Şemsiyenin Bulunuşu

Şemsiyenin Bulunuşu Şemsiyenin Bulunuşu Şemsiye öncelikle bizi yağmurdan ve aşırı sıcaklardan korumak üzere tasarlanan ve kullanılan bir alet olduğunu bilelim. Bunun hemen sonrasında ise Şemsiyenin nasıl bulunduğuna dair söylentiler ve gerçekleri paylaşalım. Şemsiyenin Fransa Paristeki İcadı Söylentisi Şemsiye sıcak ve yağmurdan korumak için tasarlandı desekte şemsiyenin bulunmasına dair en büyük söylenti ki çoğu kaynakta gerçek ve geçerli olan icat tarihi diye geçer Fransa Pariste bulunmasıdır. Fransız halkı oldukça pis bir millettir o zamanlar. Paris çöpten geçilmezmiş. Fransız halkı bu duruma o kadar çok alışmışki tuvaletler kirlenmesin diye evin camından veya balkonundan aşağı tuvaletlerini yaparlarmış bu na büyük tuvalet dahil. Sokaktan geçen Paris halkı ise bu düşen tuvalet pisliklerinden korunmak için şemsiyenin ilk halini icat etmiştir ve başlarına tutmuşlardır. Böylelikle dışkılar şemsiye korumasında insanların üzerine gelmesinden korumuş. Çinde...

1 den 5 e kadar 5 dahil mi ? yoksa dahil değil mi ? e kadar dahil mi 1'den 10'a Kadar Diyince 10 Dahil Olur mu Aralık Belirtmek

  Aralık Belirtmek    26.07.2017 'e kadar harcama yapmanız gerekmektedir bu nedir 26 dahil mi değil mi değil mi    26. gün dahil oluyor arkadaşlar ÖDEVİNE ÜCRETSİZ YARDIM                                AL! Selam! Ödevlerinde herhangi bir problem var mı diye merak ediyorum. Burada size yardımcı olabilecek birçok kişi var :) Ayrıca benim son sorum 10 dakika içerisinde yanıtlandı :D Neyse, devam et ve kendin dene.  Ana Sayfa 09. Sınıf10. Sınıf11. Sınıf Matematik Kitapları Matematik Soruları Aralık    Aralık Belirtmek Aralık: iki sayı arasındaki tüm sayılar demektir. Örneğin: 1 ve 6 arasındaki tüm sayılar bir  aralık  belirtir Tüm Sayılar Mı? Evet. Bu iki değer arasında yer alan tüm gerçek sayılar bu aralığa girer. Örneğin: 2 ile 4 arasında şunlar vardır: 2.1 2.1111 2.5 2.75 2.80001 π 7 / 2 3.7937 Ve daha fazlası...

Hadi Git (Harika şiir) Yazar- Cemal Safi Okuyan - Hanedan - YouTube

Git iş işten geçmeden, çok geç olmadan vakit,  Günahıma girmeden, katilim olmadan git!  Git de şen şakrak geçen günlerine gün ekle,  Beni kahkahaların sustuğu yerde bekle.  Git ki siyah gözlerin arkada kalmasınlar,  Git ki gamlı yüzümün hüznüyle dolmasınlar.  Mademki benli hayat sana kafes kadar dar,  Uzaklaş ellerimden uçabildiğin kadar.  Hadi git, benden sana dilediğince izin,  Öyle bir uzaklaş ki karda kalmasın izin.  Kahrımın nedenini söylesem irkilirler;  Çünkü herkes beni Kays, seni Leyla bilirler.  Sanırlar ki sen beni biricik yar saymıştın;  Oysaki hep yedekte, hep elde var saymıştın.  Hadi git, ne bir adres, ne bir hatıra bırak,  Zannetme ki, pişmanlık, mutluluk kadar ırak!  Sanma ki fasl-ı bahar geldiğim gibi gitmez,  Sanma ki hüsranını görmeye ömrüm yetmez.  Her darbene tahammül edecektir bedenim,  Gururum mani olur perişanıma benim.  Yari Ferhat olanın ellerle ülfeti ne? ...

SATIŞ ÜZERİNE ÖZLÜ SÖZLER

SATIŞ ÜZERİNE ÖZLÜ SÖZLER Satış ahlakının bir numaralı ilkesi şudur: Alıcıya yarar sağlamayan bir satış, satıcıya zarar getirir. Satış danışmanları ben merkezci konuşma biçiminden sakınmalıdır. Ne denli alçakgönüllü konuşursanız konuşun, bu tür konuşma itici gelir. Satış danışmanı olarak, müşterinizi inandırmak zorundasınız. Bunu başarabilmek için teklif ettiğiniz ürünün değerine, temsil ettiğiniz firmanın üstünlüğüne ve kendi yeteneğinize, öncelikle sizin inanmanız gerekir. Acele hareket yalnızca sinek yakalamaya yarar. Rus sözü Küçük kusurlarımızı itiraf edişimiz, büyük kusurlarımız olmadığına herkesi inandırmak içindir. La Rochefoucauld Daima doğru söyleyin ki, söylediklerinizi hatırlamak zorunda kalmayın. T.L.Osborn Sadece kar için yönetmek, skor tablosuna bakarak tenis oynamaya benzer. Ichak Adizes Ancak aptallar ve ölüler düşüncelerini hiç değiştirmezler. J.R.Cowell Başarısızlık, daha zekice başlama fırsatından başka bir şey değildir. Henry Ford ...

BİR BABADAN KIZINA MEKTUP

Gelin arabasında adeta cenaze havası vardı. Gelin ve damadın ikisi de bir karış suratla, hiç konuşmadan oturuyorlardı. Düğün az önce bitmiş, evlerine gidiyorlardı. Arabaya oturana kadar düğünde ikisi de zoraki gülümsemişlerdi. Artık bütün enerjileri bitmişti. Oysa bu günü ne çok beklemişlerdi? İki yıl olmuştu tanışmalarına. Çok sevmişlerdi birbirlerini. Düğün günü ömrünün en mutlu günü olacak diye düşünmüştü Mehlika. Bu yüzden bugünü burnundan getiren kayınvalidesini bir kaşık suda boğmak istiyordu. Kayınvalidesi hiç kimseyi dinlememiş, ucuza gelsin diye kendi istediği düğün salonunu tutmuştu. Salon davetlilere küçük gelmiş, ayakta kalanlar olmuştu. Mehlika ve annesi "Ele güne mahcup olduk!" diye çok fena sinirlenmişlerdi. Mehlika düğün boyunca söylenmese Abdullah için bir problem yoktu. Anne babası aksaklıkları gidermek için uğraşıyorlardı. Ayakta kalanlara sandalye ve masa ayarlamaya çalışıyorlardı. Düğün bittiğinde Mehlika salonda anne babası ile vedalaştı. Annesinin ...

Limon Çekirdeğinin Zararı

Limon Çekirdeğinin Zararı Limon Çekirdeğinin Zararı Merhaba BSG takipçileri bu yazımızda sürekli herşeyde kullandığımız C vitamini deposu olan ekşi limonun çekirdeklerinden bahsedeceğiz :) Ağzınız sulandı dimi ekşi ekşi Limon diyince :) Limon gerçekten ağız sulandırır iştah açar ve bunlar bilimsel kanıtlılığı olan bilgilerdir. Bizler limonu oldukça sık kullanırız. Öyleki şu söz meşhurdur Lİmon satıcılarının dilinde Çaya Çorbaya Limon buyrun efendim. Hakikaten Limonu kullanmadığımız neredeyse hiçbirşey kalmadı. Balığa midyeye limon sıkarız salataya limon çorbaya limon tekilaya limon alkole limon aklınıza ne gelirse limonla daha güzel olur peki ya çiğköfteler offf ağzım sulandı :D Gelelim Kuru fasulyenin faydalarına şimdi. Aslında burda zararlarına geliyoruz şimdi. Öncelikle limon ekşi olduğundan mide rahatsızlıkları bulunanlar pek kullanmasın. Öte yandan Limon asit kaynağıdır ve yine mide rahatsızlığı bulunan kişiler için pek iyi sayılmaz. Ya Limon Çekirdekleri ? ...

Kahoot nedir, nasıl quiz oluşturulur, nasıl oynanır?

mertbiri.blogspot.com.tr Kahoot nedir? İyi öğrenme iyi sorularla başlar. Kahoot bir öğrenme oyunudur. Kahoot platformunu kullanarak quiz, anket ya da tartışma biçimlerinde çoktan seçmeli sorular oluşturur ve tüm öğrencilerinizle birlikte oynarsınız. Oyuncular dizüstü ya da masaüstü bilgisayarlarla, tabletlerle ve akıllı telefonlarla oyuna bağlanır, aynı zamanda oyun tüm sınıfın görebileceği şekilde tahtaya yansıtılır. Eğer iyi sorular sorarsanız, öğrencilerin nasıl hararetle oynadıklarına şaşırabilirsiniz. Kahoot nasıl oluşturulur? 1. Üye olun Kahoot kullanmaya başlamak için getkahoot.com adresinden öğretmen olarak üye olmanız gerekiyor, üye olmak ücretsiz. Ama öğrencilerinizin üye olması gerekmiyor. Kaydolmak bir dakikanın altında sürüyor. Kaydolduktan hemen sonra ilk kahoot oyununuzu oluşturabilir, başkalarının paylaştıkları oyunları keşfedebilirsiniz. 2. Yeni bir kahoot oluşturun Kahoot quiz’i oluşturma Kahoot platformuna kullanıcı adınız ve şifrenizle girdiğinizde ye...