Dünden Bugüne Instagram
4 0
Günümüzde fotoğraflar ve videolar sadece anılarımızı donduran nesneler olmanın çok daha fazlasılar. Sosyal medyada paylaştığımız fotoğraflar ve videolar sayesinde nerede olduğumuzu, neler yaptığımızı arkadaşlarımızla, ailemizle paylaşabiliyoruz. Bu amaçla kullandığımız fotoğraf paylaşım uygulamaları içerisinde en popüleri de Instagram. Sürekli gelişim halinde olan, popülerliğinden hiçbir şey kaybetmeyen Instagram’ın tarihini sizler için yazdık. Bakalım Instagram dünden bugüne nasıl bir değişim göstermiş.
Amatör Fotoğrafları Profesyonele Dönüştürme Amacıyla Doğdu
Kevin Systrom ve Mike Krieger tarafından yaratılan ve Ekim 2010’da kullanıma sunulan Instagram’ın amacı çekilen fotoğrafları filtreler aracılığıyla profesyonel bir görüme kavuşturmaktı. “Instant Camera” ve “Telegram” kelimelerinin birleşesinden doğan isminden de anlaşılacağı gibi uygulamanın diğer amacı ise görsel bir yolla, takipçilerle hızlı bir şekilde haberleşmeyi sağlamaktı.
Instagram, kullanıcıların ilgi alanlarına ait paylaşımları daha kolay bir şekilde bulmaları amacıyla hashtag kullanımına 2011 yılı Ocak ayında başladı. Bu sayede dünyanın diğer ucunda hiç tanımadığımız fotoğrafçıları takip etme şansını yakaladık. Aynı yılın Haziran ayında 5 milyon kullanıcıya ulaşan Instagram’ın 10 milyon kullanıcıya ulaşması için ise yalnızca beş ay geçmesi yeterli oldu.
Instagram’ın Facebook’a Satılması Değişimlerin Kapısını Açtı
2012 yılının Nisan ayında Facebook’un satın aldığı Instagram, bu gelişmeden sonra büyük değişimlerle takipçilerinin karşısına çıktı. Sadece App Store’da yer alan uygulamanın Android kullanıcılarının hizmetine sunulması da aynı ay içerisinde olan bir gelişmeydi. Instagram Android versiyonu, Nisan 2012’de Google Play’de yerini aldı.
Mayıs 2013’te Instagram etiketleme özelliği uygulamaya eklendi. Bu özellik olmadan önce, kullanıcılar ileti bölümünde arkadaşlarını etiketleyebiliyorlardı. Etiketleme özelliğinin ardından, her kullanıcının profil sayfasında etiketlendikleri fotoğrafları da görmek mümkün hale geldi.
Bir ay sonra uygulama, sadece bir fotoğraf paylaşma platformu olmaktan çıktı ve Instagram video paylaşımı özelliği kullanıcıların hayatına girmiş bir özellik oldu. Yine filtreler sayesinde çekilen videoların görünümünde değişiklik yapma şansı tanıyan Instagram’ın süre kısıtlaması ise 15 saniyeydi. Instagram video süresinin 60 saniyeye çıkması için 2016 yılının Mart ayında kadar beklemek gerekliydi.
Instagram’ın takipçiler arası iletişimi güçlendiren özelliği mesajlaşma (Direct Message ya da DM) 2013 yılının sonunda kullanıcılara sunuldu. Bu özellikten önce kullanıcılar, iletişimi sadece fotoğrafların altına yaptıkları yorumlarla kurabiliyorlardı. Instagram mesajlaşma özelliği ilk çıktığı dönemde sadece fotoğraf yollandığı takdirde yapılabiliyordu. Kısa bir süre sonra bu kısıtlama kalktı ve kullanıcılar görsel iletmeden de mesajlaşmaya başlayabildiler.
Takipçilerle İletişim Kurmak İçin Farklı Yollar Eklendi
Kurulduğu günden beri kare boyutta fotoğraf paylaşımına izin veren Instagram, paylaşacağı fotoğrafta herhangi bir kırpma işlemi yapmak istemeyen kullanıcıları çeşitli kolaj uygulamaları kullanmaya yönlendiriyordu. Fotoğrafı dilediği gibi paylaşmak isteyen kullanıcıların eleştirileri Instagram’ı bu özelliğini kaldırmak durumunda bıraktı. Kare format kısıtlandırması 2015 yılı Ağustos ayında kaldırıldı. Instagram 7.5 güncellemesi sayesinde, kullanıcılar fotoğraflarını yatay ya da dikey boyutlu olarak paylaşmaya başladılar.
2016 yılı ise Instagram’ın büyük eklemeler yaptığı bir yıl oldu. Ağustos ayında “InstaStory” özelliğini uygulamaya ekleyen Instagram, 24 saat boyunca takipçilerin ana sayfalarında görünebilecek paylaşımlar yapmaya olanak verdi. Snapchat’ten esinlenerek yapılan bu eklemeye, Boomerang uygulaması da entegre edildi. Aynı yıl, Instagram canlı yayın özelliği de hayatımıza giren bir diğer ekleme oldu.
2017 yılı Şubat ayının sonunda eklenen özellik ise aynı paylaşım içerisinde birden fazla video ya da fotoğraf paylaşımına imkan tanıdı. 10’a kadar video ya da fotoğraf paylaşımı yapılabilen bu yeni paylaşım türü, hangi fotoğrafı Instagram’a koyacağı hakkında kararsız kalanlar için bire bir.
“Her şey değişmiş de değişmeyen tek şey benim selfie sevdammış.” diyorsanız sizin için seçtiğimiz 8 selfie uygulamasına mutlaka göz atın.